İzleyiciler

7 Kasım 2013 Perşembe

Ek gıda - Meyve Puresı



4. Ayin bitmesi ve 5. Ayin baslamasi ile doktorumuz bize ilk ek gidamizi baslatti;) 

Meyve puresi. 

Ilk duyunca sasirdim, 6. Ayda baslamiyormuyuz ek gidalara diye. Sirf anne sutu ile beslenseydi 6. ayda da baslayabilirdik dedi. Ama ben mama verdigim icin simdi baslayabilirmişiz.

Hemen uzuldum ve savunmaya gectim tabii. Gunde bir kere 90 ml veriyorum. Vermesemde olur belkide, gogsum cok aciyor diye o birini veriyorum falan diye;) 
Sonra sirf anne sutu ile beslenen baska arkadaslarimin da bebeklerine basladigini duydum. Onlarin doktoru da, 6. Ayda bebeklerin herseyin daha da farkinda oldugu icin ek gidaya geciste daha zorlanabilecegini, bu yuzden doktorunun onceden baslattigini soyledi..

Diger bir aklima takilan ise ilk baslananin meyve olmasiydi. Yine okudugumda kimi pirinc unu ile muhallebi kimi yogurt ile basliyordu. Doktora sorunca her doktorun yogurt yigisi farkli dedi;)

Neyse cok desmenin alemi yok sanirim ha meyve ha yogurt:)

Doktorumuz organik meyvelerle yapmami onerdi. Cam rende ile. 125 ml bir gunde. Organik bulamazsam ise oncelikli hipp, olmazsa aptamili onerdi. Diger markalarin organik olmuyormus cunku. Bizde bagirsaklar problemli oldugu icin sadece hipp te olan murdum erigi ve yabanmersinli elmayi ozellikle tavsiye etti.

Kavanozlarin (125ml) uzerinde 4 ay yazan ama pirinc icermeyen hepsini verebilirmisim;)

Ilk olarak pazara gidemeyecegim icin aldim organik elma, armut, murdum erigini.

Ve 5/10/13 de ilk meyvesi elma puresi ile tanisti. Kaşığı verince hemen agzini aciyor zaten. Ilk kasigi verince boyle tedirgin, bu ne ola ki diye yavas yavas yedi..iki uc oyle..sonra hosuna gitti.  Ama elma da versem ilk kasikta hep tereddut ediyor. Sonra o kadar seviyor ki elimi agzina kendi goturmeye calisiyor.

Murdum erigi ise sanirim eksi geldi. Once cikardi.. Iki uc gun denedim hep cikardi. Bir gun cok acken elma ile baslayip bir kac kasiktan sonra erigi verdim. Sapur supur goturdu. Simdi onu da cok seviyor.

Bi iki hafta sonra artik kendim rendeleyim dedim. Aldik organik elma ve armutumuzu. Kavanozlara gore daha puturlu oluyor tabi, ama masallah sorunsuz yedi.. Artik hep rende yapiyorum puture alissin diye.

Simdilik tropik meyveler yasak. 1 yasina kadar. Asitli oldugu icin portakal mandalin yok. Muzu da zaten tuvaletini zor yapiyor diye ben vermiyorum. Ama duzelirse verebilecegiz. 

Iste boyle biz ilk ek gidamiza gectik, cok keyifliyiz;)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder