İzleyiciler

14 Ocak 2013 Pazartesi

HAMİLELİKTE TETANOZ AŞISI - 18.HAFTA


Herkese iyi haftalarrr:)

Son doktor kontrolü ile ilgili yazımda sadece cinsiyete odaklanmışım. O yüzden şimdi yazmadığımı farkettiğim ve benim gibi aklına takılıp ta okumak isteyenler için kalan detayları yazayım istedim.

Öncelikle son doktor kontrolünde 17. haftalık hamileydim. Bebişin kilosu 237 gr olmuş, boyu da baş topuk 17 cm. Bebişler inanılmaz hızla büyüyorlar!! Doktorun ölçümlerine göre gün olarak SAT a göre biraz önde gözüküyor. ama bu tabi değişebilir. Sonlara doğru tahmini doğum tarihini belirlemede daha kritik olacak:)

Balık yağı içeyim mi diye sordum. Gereksiz buldu. Ben çok balık yiyemiyorum o yüzden dedim. Günde 4-5 ceviz ye yeterli dedi.

Bu arada 10 gün sonra sağlık ocağına kaydol ve tetanoz aşısı yaptır dedi. Şaşırdım. Hamilelikte aşı olunmaz sanıyordum. Ama Tetanoz dışındakilermiş. Tetanoz aşısı anneyi ve annede oluşan antikorların da bebeğe geçmesiyle bebeği koruyormuş. Göbek bağı kesilirken paslı vb bıçak kullanılması, sezeryanla doğumlarda yine aynı şekilde bir kullanım, hatta bu mikrop ev-ameliyathane tozlarında bile bulunuyormuş. Bu sebeple sizin en ufak bir yaranızla temasında anne de bebek de tehlike yaşayabilir.

Ben de 10 gün sonra sağlık ocağına gidip kayıt oldum. Onlarda hamileyi ve bebeği takip etmekle yükümlülermiş. Çok ilgilendiler. Benim için bir hamile kaydı açtılar. Hangi kontrollerden geçtim, neler kullanıyorum. TSH ım önceden yüksek çıktığı için tekrar test yaptılar. Kan hapı kullandığım için kan sayımı yaptılar. Tetanozumu yaptılar. 1 ay sonra 2. doz için gitmem gerekiyormuş. Hepsi ücretsiz yapılıyor.

Tetanoz, hamilelikte 18-19. haftalarda ilk dozun, 1 ay sonra da 2. dozun yapılması gerekiyormuş. Bu ilk hamilelikte geçerli. Sonraki hamilelikte 1 doz yeterli oluyormuş. Ama aradan kaç sene geçtiğine de bağlıdır sanırım:) Aşağıdaki gibi bir takvim buldum ama yine de doktorunuzu dinleyin tabi ki:)

Td1 Gebeliğin 4. ayında-ilk karşılaşmada (Koruma süresi yok)
Td2 Td1'den en az 4 hafta sonra (1-3 yıl korur)
Td3 Td2'den en az 6 ay sonra (5 yıl korur)
Td4 Td3'den en az 1 yıl sonra veya bir sonraki gebelikte (10 yıl korur)
Td5 Td4'den en az bir yıl sonra veya bir sonraki gebelikte (Doğurganlık çağı boyunca koruru)
 
 

1 yorum:

  1. Allahtan tarlada doğum yapıp göbek bağını taşla falan kesmiyorlar ama yine de önlem almak da fayda var tabiii :))))) paslı bıçak diyince aklıma geldi valla olabilir mi acaba böyle bişey hastanelerde :)

    YanıtlaSil