İzleyiciler

25 Aralık 2012 Salı

12. HAFTA - İKİLİ TEST


Hamile olma fikrine ben yavaş yavaş alışmaya başladım, ama kendimi çok yormamam fikrine alışamadım. Hala gezeyim tozayım istiyorum. 1-2 hafta öncesinde de sıkıntım yoktu ama malesef artık çok çabuk yorulmaya başladım. Mesela h.sonu agora alışveriş merkezi gezimin sonu akşam 7 de uyumam ile sonuçlandı:)

Neyse yine kendimi iyi hissettiğim ,benim birşeyim yok, gezer tozarım tabi dediğim 12. haftamda 2 geceliğine ist.a gittik. C.tesi 12 mi neydi kendimi istinye parka attım. 18 mi neydi çıktığımızda. Akşamına da sohbet muhabbet. Pazar günü de ufak çaplı bir turlama. Ve havaalanı yolunda hafiften karın ağrım başladı. Yediklerimi düşünüyorum zehirlendim mi diye ama kusma yok, ishal yok. Akşam eve geldiğimizde ağrı iyice şiddetlendi. Annelerle konuşuyoruz ikisinin de sesi bozuldu. Doktora mı gitsen. Ya pazar akşamı kimi bulcam diyorum. Acile mi gitsen. Sonra koltukta sızmış kalmışım. Sabah kaltım aynı ağrı devam. Netten okuyorum düşükte illa kanama olur mu vs diye.. neler neler. bir hafta karnında ölü taşıyan yorumdan tut bütün kötü senaryolar. Beni bir korku saldı tabi hemen hastaneye. Doktorumun o gün sırf ameliyat günüymüş. Bu sebeple orada olan başka bir doktora gözüktüm. Ve tekrar tekrar doktorumun kıymetini anladım.

Bir kere içeri girdi ne selam ne sabah. Hemen karnımı açarken - soru sorma da yok - karnımda dünden beri çok şiddetli bir ağrı var. Korktum geldim vs diyorum. Adam direk ekrana bakmaya başladı. Daha önce gördüğüm son görüntü kıpır kıpır bir bebekti. şimdi bakıyorum hiçbirşey göremiyorum. Birşey var mı diyorum ses yok, sonra sesi açtı kalp atışı. Ben dokunsan ağlayacağım. birşey yok galiba dedim sonun da ağzından "sorun yok" diye lütfetti. Meğer adam ense kalınlığına bakmaya çalışıyormuş. ikili test için. Allahtan bebişimde sevmemiş ki dönmemiş ensesini. Bana sen bir 5-10 dak yürü hareketlensin öyle bakalım dedi. sancının nedenini sordum. ses yok. kabızlık olabilir mi diyorum. olabilir..sinir harbi yani..Bu arada 1 gün sonra da kendi doktorumla ikili test randevum var. Önce gittim bir wc ye ağla ağla rahatladım. Böyle manyak bir doktora gitmek zorunda olmadığım içinde şükrettim. Sonra asistana ben istemiyorum dedim bu adamın benim testimi vs yapmasını. neyse onlar da ok dediler. iç huzurumla eve gelip ertesi günü bekledim.

27/11 de kendi doktoruma gittim eşimle. önce sancımdan bahsettim. Çok yorulduğunda olabilir dedi. sonra ikili test için ultrason karşısına geçtik. bebişi en son 3 hafta önce görmüştüm. 3 cm di şimdi 7 cm olmuş. Kafası gövdesi iyice net anlaşılıyor.Ensesini de döndü doktor amcasına:) doktor yine ellerini tek tek parmaklarını gösterdi. Mesanesini gösterdi. Bacaklarına baktı. 2 şer kemik olmalıymış onlara baktı gösterdi. Tabi ben mesane kemik oraları göremedim:) anca kafa gövde bir de eller.



 
Bu arada ikili test  down sendromu ve trizomi 18 adı verilen kromozomal anomaliye sahip bebekleri gebeliğin çok erken dönemlerinde saptamaya yönelik bir tarama testi. Yaşları kaç olursa olsun tüm kadınlar fiziksel veya zeka özürlü bebek doğurma riski taşırlar. Down sendromuna sahip bir bebek doğurma riski 20 yaşındaki bir kadında 1530'da 1 iken bu risk artarak 44 yaşındaki bir kadında 30'da 1'e çıkar

test temel olarak iki ayrı incelemenin birarada değerlendirilmesi ile yapılır. Bunlar:
  1. Bebeğin ensesinin arkasında bulunan sıvı kısmın kalınlığının ultrason ile ölçülmesi (fetal ense kalınlığı) 3mm den fazla olması artmış fetal ense kalınlığı olarak nitelendiriliyor.
Fetal ense kalınlığı
(milimetre)
Trizomi 13, 18 veya 21
görülme riski
(%)
36
431
549
648
771
854
950
    2. Anneden alınan kan örneğinde gebelik hormonu olan β-hCG'nin serbest kısmının (free β-hCG) ve PAPP-A (gebeliğe özgü plazma proteini-A, pregnancy associated plasma protein-A) adı verilen bir diğer proteinin ölçülmesidir. - Yapılan araştırmalarda anomaliye sahip bebeklerde PAPP-A düzeyinin normalden daha az, serbest β-hCG düzeyininin ise daha fazla olduğu görülmüştür

Ayrıca down sendromlu bebeklerde 11-14 haftalarda burun kemiği oluşmazmış ya da çok ince olurmuş. Bu da tespitte bir yöntem.

Ben bunlara wikipedia'dan bakmıştım .detayı için tık tık.

Bu testler sonucu risk düşük ya da yüksek çıkıyor. Risk yüksek ise ileri aşama testlere gidiliyor. sonucunda bebekte down sendromu olabilir de olmayabilirde.

Aynı şekilde risk düşükse başka yapılan birşey yok. Ama bu bebeğin sorunlu doğmayacağı anlamına gelmiyor. Düşükte olsa bir risk mevcut.

Bizim testimiz şükür ki sorunsuz çıktı.

Darısı diğerlerinin başına:)





2 yorum:

  1. kızım ben senin sonunu çocuk havuzunun içinde zavallı çocuğuna yemek yedirmeye çalışırken falan görüyorum. neler nler okuyorsun sen böyle ben hiiiç okumadım bile :)

    bu arada MİMlendin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Test olacagimda falan bende okumamistim, buraya yazarken ve arastirirken ilgimi cekti ama;) yok yeaw ben oyle olmam da soyleyene bak;)

      Sil